niedziela, 6 listopada 2011

Ciemne ciasto z kokosem

Składniki

Ciasto:
40 dag. margaryny
40 dag. cukru
  4 jaja
  4 łyżki kakao
  4 szkl. mąki
  2 szkl. kwaśnego mleka
  2 łyżeczki sody

Kokos:
25 dag. cukru
25 dag. kokosu
  4 białka

Dowolny krem,(ja z czystego lenistwa dałam gotowy krem czekoladowy, ale można go zrobić z pozostałych żółtek) lub powidła.












Przygotowanie

Ciasto: blaszka 25/40cm.
Wszystkie składniki zmiksować i upiec 2 jednakowej wielkości placki. Piec ok. 30 - 40 min.

Kokos:
Białka ubić na sztywno z cukrem, dodać kokos - wymieszać i upiec na złoty kolor ok. 10 - 15 min.

Jeden ciemny placek posmarować kremem, lub powidłami na to nałożyć kokos, potem znowu krem, lub powidła i drugi placek ciemny. Górę można polać czekoladą, albo tak jak ja zrobiłam położyć marcepan i posypać kakao (jeżeli będzie marcepan to pod nim też należy dać krem lub powidła, żeby się dobrze trzymał), można też zrobić lany marcepan (polewę marcepanową, można je znaleźć u mnie w przepisach).



Zamiast ciasta ciemnego można też zrobić zwykły ciemny biszkopt, ale mnie lepiej smakuje na tym cieście bo jest ono mokre i nie trzeba go nasączać.
Przepis ten mam od bardzo dawna i nie wiem skąd pochodzi jego źródło (drogą pantoflową jeden od drugiego) ale trochę go zmodyfikowałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz